About Me

My photo
Aku bukan manusia yang lengkap segala-gala. bukan juga seorang manusia yang suka mencari pangkat, wang dan kuasa... aku hanya SERANGGA.

Friday, January 8, 2010

sedih dalam diam....


SALAM PERPADUAN SALAM SEJAHTERA WAHAI PEMBACA SEKALIAN

Entry kali ini saya mulakan dengan 'bismillah arrahman arrahim"...

saya terkejut apabila mendengar dan membaca laporan berita yang disiarkan pada hari ini berkenaan perbuatan individu yang tergamak membakar rumah ibadat agama lain (gereja).

aku termenung berfikir akan hal itu. apakah pokok puncanya peristiwa itu? sedih hati apabila memikirkannya. saya berharap pelakunya bukanlah seorang islam... dan bukan juga seorang rakyat Malaysia... saya harap!!

saya seorang islam yang cinta akan agama dan negara ini. dan kalau boleh tidak ingin agama yang saya anuti dicerca dan dihina oleh pihak lain! serta, saya tidak ingin negara yang aman makmur ini berpecah belah seperti negara2 lain di dunia ini. jadi, tepuk dada, tanyalah iman... pilih satu antara dua?

perpecahan hanya akan mengundang penjajahan!

No comments: