About Me

My photo
Aku bukan manusia yang lengkap segala-gala. bukan juga seorang manusia yang suka mencari pangkat, wang dan kuasa... aku hanya SERANGGA.

Tuesday, April 27, 2010

Maka aku menulis lagi....

Dikala sunyi malam mencengkam jiwa
Suara cengkerik kembali menemani malam sepiku

Merenung angkasa
Membuatku berfikir akan seribu satu makna hidup ini

Bak alunan lagu P. Ramlee
"Malam bulan dipagar bintang
sungguh indah jika dipandang
murni sungguh ciptaan Tuhan
bulan bintang lampu alam..."

Ahhh.. terbit rinduku pada-Nya

Lalu...

Aku menuju ke bilik air untuk menyucikan diri
Membaca Bismillah
Menyapu air suci ke muka
Tertib wuduk ku angkat
Sehinggalah ke pergelangan kaki

Kemudian...

Ku buka lembaran al-Quran
Indah baris kata-Nya
Mukjizat Muhammad (SAW) daripada Tuhan

Dan...

Aku tenggelam dalam keasyikan
Melantunkan suara
Menyebut Kalam Tuhan...

No comments: