About Me

My photo
Aku bukan manusia yang lengkap segala-gala. bukan juga seorang manusia yang suka mencari pangkat, wang dan kuasa... aku hanya SERANGGA.

Tuesday, May 11, 2010

AKU INGIN MENCATAT SESUATU

Aku ingin mencatat sesuatu...

Barisan awan kelabu
menutup sang mentari
senyumnya redup
sirna ditelan kegalauan hati

saat ini aku terpaku
termenung diantara perbatasan waktu
seolah-olah terhenti seketika
menatap wajahnya
seumpama bintang kejora

akukah yang bermimpi
bintang kejoraku muncul di siang hari?
ataukah bidadari kecil itu
membelai mesra hatiku?

walau siapapun dia
walau darimana pun asalnya
walau
walau
walau
jiwaku pasrah menerima

wahai bidadari kecilku
beradulah dikau di kamar hatiku
tidur lenalah
kerana aku akan kejutkan dikau kembali

kemudian...
kita akan sama-sama terbang ke angkasa
mencari bintang kejora
duduk berdua-duaan
menatap alam ciptaan Tuhan.

Ohh... jiwa kosong
ingat pesanku
jangan ikutkan nafsumu
kelak binasa dirimu
bimbinglah bidadari kecilmu
menuju siratal mustaqim
menuju redha Ilahi...


DEDIKASI UNTUK BIDADARI KECILKU...
SAYANGKU HANYALAH KAMU
;p~~

No comments: