About Me

My photo
Aku bukan manusia yang lengkap segala-gala. bukan juga seorang manusia yang suka mencari pangkat, wang dan kuasa... aku hanya SERANGGA.

Wednesday, May 5, 2010

Bidadari Kecilku

Keseorangan...
Hanya sunyi temanku
Lilin yang kupasang seminit tadi
Hampir malap jadinya

Sunyi...
Mengundang wajahmu di sini
Membuka hijab kelembutan
Lalu aku renung sedalamnya

Tenang rasa jiwa
Melihat salah satu ciptaan Tuhan
Lalu rasa cinta membara
Dan aku terbuai bersamanya

Sedetik waktu
Tidak ingin aku tanpa bersamamu
Gurindam jiwa
Bergema memenuhi relung hatiku

Tangan ku hulur
Malah kau sambut
Terharu dan malu
Masih menebal dalam dadaku

Semalam
Setelah berlalu
Aku curah segalanya padamu
Nyata aku tidak sendirian

Maka
Aku melihat sepasang sayap
Mengerbang disebalik bayangmu
Putih
Bersih
Suci
Tertunduk aku sejenak
Memandang bumi yang landai
Kerdil rasa diri
Adakah kau Bidadari Kecilku?

No comments: