About Me

My photo
Aku bukan manusia yang lengkap segala-gala. bukan juga seorang manusia yang suka mencari pangkat, wang dan kuasa... aku hanya SERANGGA.

Monday, May 3, 2010

Muhasabah...

Petang tadi aku menghantar sahabat lamaku ke LCCT. Dia handak balik ke Negeri Di Bawah Bayu. Just imagine... dari ofis puchong ke LccT, aku pecut kereta buruk aku tu just 1 hour. Gila... Gila... Ermmm.... tapi, yang lagi best... aku kembali berbual dengannya siang tadi (hanya melalui sms sebenarnya).

Dia kata yang dia juga rindu pada ku.... wahhh!! Rasa seperti di awangan.... LOL. Perasaan sikit tidak mengapa wahai diri... jangan perasan lebih2, nanti jatuh sakit. Bak kata orang lama... jangan terbang terlalu tinggi, nanti jatuh sendiri yang sakit. Betul... Betul...

Lalu, aku kembali menghadap laptop pinjam ini untuk meluah, berkongsi dan bermuhasabah diri... Benakku ligat berfikir tentang sesuatu....

Dan... jemariku mulai berbicara...

Waktu itu
Aku hanya melihatmu di jendela hatiku
Mencari sesuatu untuk aku dekat padamu
Bila aku nyatakan rinduku
Kau malah sambut

Lalu aku kembali merenung sedalamnya diriku
siapa aku
dari mana asalku
apa yang aku ada

Muhasabahku pada diri
lalu aku sedari
Terlalu banyak kurang diriku
maka maluku padamu semakin menebal

wahai jelita
kalau bukan rindu ini kurniaan dari Yang Esa
Tidak aku ingin ia datang
Kalau bukan rasa itu datang dari Yang Maha Pengasih
Tidak ingin aku merasainya

Malah diriku
Sekadar mencari keredaan Tuhan...

Warghhhh!!! Selamat Malam Semua...

p/s: Aku gembira, tapi muhasabahku pada diri masih menebal.

No comments: