About Me

My photo
Aku bukan manusia yang lengkap segala-gala. bukan juga seorang manusia yang suka mencari pangkat, wang dan kuasa... aku hanya SERANGGA.

Friday, February 27, 2009

Bisikan rasa?

Pagi ini, aku hanya duduk saja menghadap komputer. without nothing to do, aku try la menulis sedikit sebanyak dalam blog aku ni, sebab sudah lama tidak memasukkan entry baru dalam laman blog aku. lagipun dua orang kawan aku ni masih lagi tidur... Zazaza.

ermm... hari ni, hari jumaat, dan pagi ini juga ada meeting dengan bos Iqram kat ofis Seksyen 25... kul 1.00ptg, pegi solat Jumaat, ntah masjid mana la pigi kali ini. kadang2 kerja kami ini tidak tentu masa, tidak tentu tempat... selagi ada kudrat bergerak, selagi ada minyak kereta... selagi tu la kerja. Hehehehe, lucu kann. tapi ndak apa la, aku suka lagi kerja macam ni... kadang2 tu tengah malam baru balik rumah.

Tapi, apa yang aku ndak suka, bila partner ni suka sangat menyibukkan diri dalam hal-hal yang remeh!! Bukannya apa, mana yang dulu tu sila la didahulukan, ini perkara kecil-kecil pun boleh jadi isu yang besar, boleh diperpanjangkan sampai boleh memeningkan kepala.

Aku? aku buat apa?? aku malas mau campur perangai macam tu, aku buat bodoh saja, bukan bodoh betul! aku diam saja la... kadang2 ndak faham aku. Tapi kadang2 terasa juga diri aku ni, kalau berterusan begitu... nanti terikut-ikut perangai macam tu sendiri naya.

Ermmm... tak pa la, yang penting HIDUP MESTI TERUS...

Arimasen desuka?

6 comments:

-m.i.r.a.c.l.e- said...

hidup di rantau orang kena kuat.yang baik diteladani.yang buruk ditendang!jangan coba2 menerai ikut perangai nda baik nanti susah kemudian hari...pedulikan ja orang buat jahat.yg penting kita tidak buat jahat,kita buat kerja kita sedaya upaya...woi jan lupa cuti maulidurrasul nanti!kalo x sibuk la!

-m.i.r.a.c.l.e- said...

macam ku tau ja iklan BBQ tu?!

Roxy Zaire Awod said...

isk... isk... dunt wori ok.. aku ni setabah pantai, seteguh karang. Aku akan cuba ingat segala nasihat itu. Ohh... pasal maulidulrasul? Isk.. i m really sorry, rupa-rupanya bulan tiga ni agak sibuk juga, sebab, let me senaraikan aktiviti PASB utk bulan tiga:

1) 08.03.09 - hantar kambing siap masak kepada kawan huzaimi.

2) 07 - 09.03.09 - persiapan tapak hari verterina MOA, Putrajaya.

03) 10 - 13.03.09 - Hari Jadi pameran MOA.

4) 14.03.09 - ketibaan Shipment kambing dari Indonesia.

p/s: aku rasa macam sibuk betul la. tapi ndak apa, aku happy. Heheeheh.

Iklan BBQ tu memang ko kenal punn. Heheheheh.

Anonymous said...

talib... hehehe... tatandayai no ino ronn... bobogiai oku no dino tongo kambing dikoo... witilon iti...

Roxy Zaire Awod said...

hahahaha... talib ie banar.

-m.i.r.a.c.l.e- said...

aku ni dari ko keci membagi nasihat ja kerjaku.musti ko bosan sudah ni kan.tapi aku bagi nasihat pun bukan aku paksa ko ikut.pedoman ja.sb aku x mau juga ko rosak binasa.biar ada korotian bilang momogun.ko pg tpt kawan ko pun aku bagi kebebasan juga.bkn aku x paduli sama ko.tapi pam2 ja la sekarang.aku pun rumusod lagi sama durang.kalu km sdh maliw walai,nt ko buat la pilihan mo ddk mana...apa2 pn bagus2 ko sana!
adess!!!ko ni mentang2 la gembala sudah sibuk saja ko!tiapa la.emm nampak gaya sendiri la aku pg tpt surinit ni nanti.Ketua Gembala pun pg indon lagi time tu...mengadu nasib sama surinit la ni...hehehe