About Me

My photo
Aku bukan manusia yang lengkap segala-gala. bukan juga seorang manusia yang suka mencari pangkat, wang dan kuasa... aku hanya SERANGGA.

Wednesday, February 18, 2009

Puisi dari kejauhan...



Saat aku merenung awan berarakan,
datang wajah-wajah tenang kerinduan,
lalu titisan manik-manik halus berlinangan,
sayu hati sekeping berbicara.

kenangan masa lalu membawa aku terbang,
terbang ke awangan tanpa sayap,
kisah cinta yang membara,
biarlah ku kubur jauh ke dasar.

sendiri menyelubungi diri,
hanya aku dan jiwa di sini,
saat itu terlalu indah,
tapi sayang jiwamu sirna,
ditelan arus keremajaan.

kalaulah kau tahu,
aku hanya merindui mu,
harapkah kau untuk menemuiku?
salam sayang dariku di kejauhan.

3 comments:

NONG said...

salam..
Andai rindu itu suatu hukuman,
akulah yang paling menderita..

Roxy Zaire Awod said...

rindu itu sebenarnya satu nikmat, sekiranya berjumpa di situlah kenikmatannya... hahaha.

Hanamaruku said...

adoyai.
sedeyh nyen puisi ni.
i feel what u feel.
yup, rindu tu ade nikmatnye.
(: