About Me

My photo
Aku bukan manusia yang lengkap segala-gala. bukan juga seorang manusia yang suka mencari pangkat, wang dan kuasa... aku hanya SERANGGA.

Monday, February 16, 2009

Monolog jauh...

aku bangun pagi itu,
terbentang lautan hijau di hadapan,
menanti akan sinaran matahari pagi,
memberi nafas-nafas baru kehidupan.

kenangan yang berlalu,
mungkin sukar untuk diulang,
pahit manis pelbagai rasa sudah kita tempuh,
sedih pilu gembira ketawa rasa itu berlalu...

terik mentari di wakti tengahari,
mengingatkan aku pada ibu dan ayah,
sanggup turun ke bendang memerah keringat untuk anak-anak di rumah,
terima kasih...

ermmm... kenangan itu masih terpahat di kalbu,
walau sudah berpuluh tahun ditinggalkan...

ayah, ibu aku rindu,
saudara-saudaraku...
bila kita akan bertemu,
dan sama-sama bergelak ketawa kembali seperti waktu dulu...

2 comments:

Aldusuni said...

i2la kampung kelahiran ... buruk2pun inda buli d kasi lupa...

Roxy Zaire Awod said...

heheheh... mimang la bah. bak kata urang tua-tua, di mana ada ikan di situ ada pukat.